שיווק דיגיטלי וקידום אתרים הם שני מרכיבים חיוניים בכל אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית.
למעשה, שיווק דיגיטלי מתייחס לקידום מוצרים או שירותים בערוצים דיגיטליים כגון רשת חברתית, דואר אלקטרוני, פרסום באתרי אינטרנט ועוד. קידום אתרים, לעומת זאת, הוא תהליך שמתרכז באופטימיזציה לאתר האינטרנט של העסק (התהליך מוכר גם בשם SEO). תהליך זה מסייע להעלאת הדירוג של האתר בדפי התוצאות של מנועי החיפוש עבור מילות מפתח או ביטויים ספציפיים.
בכתבה נציג מידע רלוונטי על שיווק דיגיטלי וקידום אתרים.
מוכנים? אנחנו מתחילים!
ביסוס נוכחות מקוונת על ידי שימוש בערוצים דיגיטליים שונים
בעולם הדיגיטלי המהיר של היום, חשוב לעסקים לבסס נוכחות מקוונת כדי להגיע לקהל רחב יותר. כאן נכנס לתמונה השיווק הדיגיטלי. באמצעות שימוש בערוצים דיגיטליים שונים, עסקים יכולים להגיע ללקוחות פוטנציאליים בכל זמן ומכל מקום. רשת חברתית כמו פייסבוק למשל, היא כלי רב עוצמה לבניית מודעות למותג, ליצירת קשר עם לקוחות וליצירת לידים.
כמה מילים על אסטרטגיות בשיווק דיגיטלי
שיווק דיגיטלי כולל שימוש באסטרטגיות כמו שיווק בדוא"ל, פרסום בתשלום לפי קליק (PPC) ושיווק שיעשה על ידי משפעינים ברשתות חברתיות (כמו פייסבוק ואינסטגרם). שיווק בדוא"ל כולל שליחת מיילים פרסומיים ללקוחות וותיקים של העסק וללקוחות פוטנציאליים. פרסום בתשלום (מוכר גם בשם קידום ממומן) מאפשר לעסקים להציג מודעות במנועי חיפוש ובאתרים אחרים. כאשר יש לחיצות על המודעות, נגבה תשלום. שיווק משפיענים כרוך בשיתוף פעולה עם משפיעני רשתות חברתיות כדי לקדם מוצר או שירות של העסק לקהל העוקבים שלהם.
כמה מילים על קידום אתרים
קידום אתרים כרוך באופטימיזציה של אלמנטים שונים באתר כמו, התוכן והמבנה שלו. התהליך הזה מביא לשיפור הדירוג של האתר, להגדלת הנראות שלו ולמשיכת תנועה גדולה יותר של גולשים.
גורמים מרכזיים והיבטים בקידום אתרים
אחד הגורמים המרכזיים בקידום אתרים הוא מחקר מילות מפתח. תהליך זה כרוך בזיהוי מילות המפתח והביטויים שלקוחות פוטנציאליים מחפשים ושילובם בתוכן ובמבנה האתר. מחקר מקצועי ונכון, יביא להעלאת הדירוג של מילות המפתח הנבחרות, מה שיקל על הלקוחות למצוא את האתר. היבט חשוב נוסף של קידום אתרים הוא בניית קישורים. אפשר לבצע החלפות קישורים, אפשר לרכוש קישורים מאתרים אחרים לאתר העסק בתשלום ואפשר לבנות קישורים בחינם על ידי פרסום האתר בכרטיס העסק של גוגל, פרסום בפורומים, פרסום ברשתות חברתיות, בבלוגים ועוד.
ככל שלאתר יש יותר קישורים איכותיים וככל שפרופיל הקישורים מגוון, כך סביר להניח שהדירוג שלו יהיה גבוה יותר.
כמה מילים לסיכום…
בין אם עסק רק מתחיל או מחפש להתרחב, אסטרטגיית שיווק דיגיטלית וקידום אתרים שתעשה בצורה מקצועית ונכונה, יכולה לעזור בהשגת המטרות (פרסום, חשיפה לקהלי יעד גדולים וממוקדים, הגדלת המכירות ועוד) ולהביא להצלחה בשוק המקוון התחרותי. על כן, מומלץ להקצות את התקציב המתאים וכמובן להיעזר גם בבעלי מקצוע מנוסים ומקצועיים מהתחום. שיהיה בהצלחה!