אפריל 24, 2024
איך בוחרים טלפון חכם

איך בוחרים טלפון חכם?

חושבים להתחדש בטלפון חכם? איך כדאי לבחור אחד כשיש כל כך המון אפשרויות?
אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאת הכתבה. בכתבה נדון בנושא התקציב, מערכת הפעלה, מעבד, מהירות גלישה, שפת התפעול, סוללה וגודל המסך. מוכנים? אנחנו מתחילים!

הכתבה בשיתוף עם סים אונליין – הטענת כרטיסי סים והטענת טוקמן של כל חברות הסלולר.

כמה מילים על התקציב

טלפונים סלולריים חכמים אפשר למצוא בכל מיני מחירים. החל מכמה מאות ועד אלפי שקלים. מומלץ להגדיר כמה תהיו מוכנים לשלם על הטלפון החדש. לאחר מכן, יש לבצע השוואה בין המותגים השונים. כמו כן, מלבד העלות של הטלפון, יש גם עלויות נוספות שכדאי להתחשב בהן כמו, התשלום החודשי על חבילת הסלולר.

כמה מילים על מערכת ההפעלה

יש שתי מערכות פופולאריות הן אנדרואיד או IOS (אפל). מערכת אנדרואיד נחשבת למערכת הפעלה איטית בהשוואה למערכת IOS. במערכת אנדרואיד, כל אחד ואחת יכולים להעלות תוכנות וגם אפליקציות לחנות של גוגל. יש יתרון בולט באנדרואיד, שכן ניתן להתאים את הטלפון מבחינת הצבעוניות, התכונות, צורת המקלדת ועוד. לצד היתרון הזה, יש גם חיסרון בולט והוא שקל יחסית לפרוץ לאנדרואיד וזאת משום שמערכת זו מבוססת על קוד פתוח. חיסרון נוסף הוא שלאורך זמן, מכשירי טלפון עם מערכת אנדרואיד עשויים להיות יותר ויותר איטיים ואפילו להיתקע לעיתים קרובות. מנגד, יש את מערכת IOS של אפל. היא נחשבת למערכת הרבה יותר בטוחה. אפל עורכים בדיקות יסודיות ובוודאי לא מאפשרים לכל ווידג'ט, עדכון או אפליקציה להיות מותקנים במערכת. כמו כן, המכשיר הסלולרי הרבה יותר מאובטח והסיכוי לפריצה הוא נמוך. המערכת גם יציבה וחזקה לאורך זמן. יש חיסרון בולט והוא שאי אפשר להתאים את הטלפון ולעשות בו שינויים.

כמה מילים על המעבד

לטלפונים הסלולריים הראשונים, היה "מח" אחד שהיה אחראי על הכל. כיום, לא כך הדבר. לטלפונים הסלולריים יש מספר ליבות עיבוד. כל ליבה אחראית על פעולה אחרת בנייד. המשתמשים מרוויחים מזה, שכך הטלפון יכול לעשות מספר דברים בבת אחת וכל זאת מבלי להיתקע. אם בעבר היינו פותחים מספר אתרים במקביל, הטלפון היה קורס ואז היה צריך לכבות ולהדליק אותו מחדש. היום, הטלפון יכול להריץ בקלות כמה אפליקציות ואתרים וכל זאת ללא שום תקלות.

כמה מילים על מהירות הגלישה

מדובר על המהירות בה מורידים וגם מעלים נתונים מהאינטרנט לטלפון. ככל שיהיו יותר אנטנות סלולריות באזור בו אתם מתגוררים, כך גם מהירות הגלישה תהיה טובה יותר. נמליץ לכם לבדוק מדי פעם מהי מהירות הגלישה שיש באזור שלכם. במידה והמהירות נמוכה, אפשר לפנות לספק האינטרנט ולברר מדוע המהירות נמוכה והאם אפשר לסדר אותה כך שתהיה גבוהה יותר.

כמה מילים על שפת התפעול של הטלפון

לא חשוב אם המשתמש בטלפון הוא ילד שלא יודע טוב אנגלית או אדם מבוגר, העדיפות היא שהשפה תהיה עברית. על כן, אם בחרתם לרכוש טלפון סלולרי באחד מהאתרים הסיניים, מומלץ מאוד שתוודאו שהוא אכן תומך גם בעברית כשפת תפעול.

כמה מילים על הסוללה

כדאי מאוד לבחור בטלפון סלולרי שהסוללה שלו מחזיקה לכמה שיותר שעות. אתם לא רוצים למצוא את עצמכם במירוץ אחרי שקע פנוי. אתם תמיד מעוניינים שהסוללה תחזיק כמה שיותר זמן ותהיה מלאה.

כמה מילים על גודל המסך

כדאי מאוד לרכוש מכשיר סלולרי עם מסך גדול (לפחות 7 אינץ'). כך אפשר לראות סרטים וסדרות ללא מאמץ וכמו כן אפשר לקרוא ספרים באפליקציות ובכלל המסכים הגדולים מציגים יותר אפליקציות על מסך הבית.