מרץ 29, 2024
איך להכין אורז מושלם

איך להכין אורז מושלם?

אוהבים אורז? רוצים שהאורז שלכם ייצא טעים ומרשים? הכתבה הבאה היא בדיוק בשבילכם. בכתבה, נציג טיפים שכדאי לכם ליישם ושיבטיחו שהאורז שלכם ייצא פשוט מושלם.

טיפ מס' 1 – סוג האורז בהתאם לסוג המתכון

במידה ואתם רוצים להכין סושי, עליכם להשתמש באורז עגול ובמידה ואתם רוצים להכין ריזוטו, עליכם להשתמש באורז הנקרא ארבוריו. כמו כן, עליכם גם להסתכל על גרגירי האורז ולוודא שאינם שבורים וכמו כן שהם נקיים. נמליץ לכם לרכוש אורז באריזות סגורות, שכן כך תוכלו להבטיח שהאורז יהיה נקי וגם תדעו את תאריך התפוגה שלו.

טיפ מס' 2 – עשו שימוש בסיר איכותי

על מנת לבשל את האורז, מומלץ שתשתמשו בסיר שיש לו ציפוי נגד הידבקות וכמו כן שיש לו פיזור חום אחיד. חשוב מאוד שלסיר יהיה גם מכסה תואם. הדבר יבטיח שאדי הבישול לא יברחו.

טיפ מס' 3 – טיגון האורז

מומלץ לטגן את האורז בשמן זית וכל זאת מעל להבה גבוהה. כאשר אתם רואים שכל הגרגירים כוסו בשמן, תוכלו לשים מעט מלח ולערבב קלות.

טיפ מס' 4 – יחס המים והאורז

היחס צריך להיות כוס וחצי עד שתי כוסות מים לכל כוס אורז שאתם מבשלים. כמו כן, אם מדובר על אורז מלא, היחס צריך להיות שתי כוסות מים ורבע לכל כוס אורז. מומלץ גם לקחת בחשבון את זמן הבישול של האורז. אם מדובר על בישול של אורז לבן, משך הבישול הוא 18 דקות ואם מדובר על בישול של אורז מלא, משך הבישול הוא כ-40 דקות.

טיפ מס' 5 – שימוש בציר ירקות במקום מים

במידה ואתם רוצים להעשיר את הטעמים של האורז, מומלץ להשתמש בציר ירקות, ציר עוף או מים מעורבבים עם חלב קוקוס.

טיפ מס' 6 – אל תפתחו את הסיר

במהלך בישול האורז וגם בסיום הבישול, מומלץ שלא לפתוח את הסיר. כמו כן, כאשר אתם מסירים מהכיריים את סיר האורז, מומלץ שהוא יהיה מכוסה לעוד 5-10 דקות.

טיפ מס' 7 – אווררו את גרגירי האורז בעדינות

בגמר הבישול ולאחר שנתתם לאורז מנוחה של עוד 5-10 דקות, מומלץ מאוד לפתוח את המכסה ועם מזלג לאוורר את גרגירי האורז. עשו זאת בעדינות.

טיפ מס' 8 – תוספות לאורז

במידה ואתם רוצים להוסיף תוספות כמו, אגוזים, פירות מיובשים, עשבי תיבול וכו', מומלץ שתוסיפו אותם בתום הבישול ובמיוחד בשלב בו אתם מאווררים את האורז. אגב, אם מדובר על תוספות כמו ירקות, אז הכי טוב יהיה להכניס אותם לסיר וזאת כאשר אתם מטגנים את האורז.

מתכון לאורז עם נענע ולימון

להלן הרכיבים שתצטרכו:

-4 כפות שמן זית

-2 כוסות אורז בסמטי

-3 שיני שום כתושות

-4.5 כוסות מים

-1 כפית מלח

-1/4 כוס נענע מיובשת

-3 כפות לימון כבוש קצוץ

אופן ההכנה:

יש לקלות את האורז על להבה גבוהה כדקה. לאחר מכן, יש להנמיך את הלהבה ולהוסיף את השום. בהמשך, יש להוסיף את המים והמלח ולהביא לרתיחה. יש לכסות את הסיר ולשים אותו מעל הלהבה הכי נמוכה. יש לבשל כ-18 דקות. בגמר הבישול, יש לתת לאורז מנוחה של 10 דקות.
לאחר מכן, יש להוסיף את הנענע המיובשת והלימון ולערבב היטב.