אפריל 20, 2024
החזרי מס לשכירים

החזרי מס – שאלות ותשובות

מעוניינים להרחיב את הידע שלכם בכל הקשור להחזרי מס? רוצים להבין איך זה עובד?
בכתבה הבאה, נציג שאלות פופולאריות וגם תשובות רלוונטיות שיעשו לכם סדר בעניינים.

הכתבה בשיתוף עם אתר קרבי ניהול בע"מ המציע מגוון שירותים כמו, שירות החזרי מס לשכירים, שירות הנהלת חשבונות לעצמאים וחברות ועוד.

שאלה מס' 1 – איך תדעו אם מגיע לכם החזר מס?

מדי חודש, אתם משלמים מס באמצעות תלוש המשכורת שלכם. אם התברר בסוף שנה, ששילמתם יותר מס ממה שהייתם צריכים לשלם, הרי שאתם תהיו זכאים להחזר מס. הדבר יכול לקרות מכל מיני סיבות כמו: טעויות של המעביד בכל הקשור לניכוי המס, אי מימוש של הנחות שמגיעות לכם,  זיכויים וניכויים שלא הצהרתם עליהם, עבודה לא רציפה ועוד.

שאלה מס' 2 – באיזה מקרים יש זכאות להחזר מס?

בכל המקרים הללו, תהיה לכם זכאות לקבל החזר מס:
בעיה רפואית שלכם או של בן/בת הזוג/בני המשפחה, החלפה של מקומות עבודה ללא תיאום מס, עבודה בארץ וגם בחו"ל באותה השנה, תשלומי מזונות/גירושין/לידת ילד, מגורים בישובים בעלי עדיפות לאומית וכמו כן, במידה ואתם עובד שמוגדרים כעולים חדשים או כחיילים משוחררים.

שאלה מס' 3 – האם תוכלו לדעת מראש, האם מגיע לכם החזר מס?

התשובה היא כן. יש אתרים שמספקים את השירות. כל מה שתצטרכו לעשות הוא להעלות טפסים כמו, טופס 106, טופס 867 ומסמכים רלוונטיים נוספים ולאחר מכן, הצוות המקצועי של האתרים יבדוק את הבקשה שלכם ויעדכן האם אתם זכאי להחזר מס. במידה ואתם זכאים, הוא גם יאמר לכם  מה יהיה גובה ההחזר.

שאלה מס' 4 – איזה אישורים וטפסים יש לשמור על מנת להיות זכאים להחזרי מס?

על פי דרישות מס הכנסה, יש לצרף את כל אלה: טופס 106, אישור על דמי אבטלה (אם יש לכם), אישור על דמי גמלאות.

שאלה מס' 5 – האם אפשר לקבל החזר מס מבלי להציג טופס 106?

התשובה היא לא. אתם חייבים שיהיה לכם טופס 106. למעשה, כל מעסיק מחויב לתת לכם טופס 106 עד ה-31 במרץ. הטופס הזה הוא בגין ההכנסות שלכם בשנה הקודמת. במידה ואין לכם טופס כזה, נסו לחפש את המעסיק ולבקש לקבל העתק של הטופס.

שאלה מס' 6 – מהו זמן הטיפול בבקשה להחזר מס?

על פי החוק במדינת ישראל, מס הכנסה צריך לתת לכם את החזר המס עד 90 יום מהגשת הבקשה. קחו בחשבון שיש עיכוב בטיפול בבקשות ויש מקרים בהם החזרי מס יתקבלו רק לאחר חצי שנה או יותר. מה שכן, במידה והיו עיכובים, החזרי המס שתקבלו יהיו בתוספת ריבית והצמדה.

שאלה מס' 7 – החזר מס דרך חברה שמתמחה בתחום. כמה כסף עולה השירות?

אם תבחרו להיעזר בשירות, תצטרכו לשלם סכום של כמה מאות שקלים עבור פתיחת תיק וכמו כן סכום של 20 אחוזים מההחזר המגיע לכם בתוספת מע"מ.