מרץ 28, 2024
מדריך לבחירת סולמות

המדריך האולטימטיבי לבחירת הסולם הטלסקופי המתאים לצרכים שלכם

מבוא: מהו סולם טלסקופי ומה מייחד אותו מסולמות רגילים?

סולמות טלסקופיים הם סוג של סולם שניתן להאריך לאורכים וגבהים שונים. הם ידועים גם בתור 'סולמות מדרגות', 'סולמות מרובי מצבים' או 'סולמות הרחבה' והם מעוצבים עם מנגנון טלסקופי המאפשר להרחיב ולשלוף אותם. סולמות טלסקופיים מציעים גמישות רבה יותר מסולמות מסורתיים שכן ניתן להשתמש בהם למגוון משימות כמו הגעה לתקרות גבוהות, צביעת קירות או גישה למקומות שקשה להגיע אליהם. הם גם קומפקטיים וניידים יותר מאשר סוגים אחרים של סולמות, מה שהופך אותם לאידיאליים לשימוש גם במקומות צרים.

שיקולים חשובים בבחירת סולם טלסקופי

סולמות טלסקופיים הם דרך מצוינת להגיע לגבהים בצורה בטוחה ומאובטחת. בבחירת הסולם הטלסקופי המתאים לצרכים שלכם, ישנם מספר שיקולים חשובים שכדאי לקחת בחשבון. הבטיחות היא מעל הכל, לכן חשוב לוודא שבוחרים בסולם שעומד בכל הנחיות הבטיחות ונועד לסוג העבודה שמעוניינים לבצע. מומלץ גם לוודא שהסולם עשוי מחומרים איכותיים וקל לשימוש.

סוגי סולמות טלסקופיים ושימושיהם

סולמות טלסקופיים מגיעים במגוון גדלים. כמו כן, לא רק הגודל משתנה, אלא גם צורת העמדת הסולם. יש סולמות יחידים שניתן להעמיד על הקיר בלבד ויש אחרים שניתן לפתוח למצב A וגם להעמיד על הקיר והם נקראים סולמות כפולים.
להלן סוגי הסולמות הפופולאריים:

-סולם לעליית גג – במידה ויש לכם עליית גג או גלריה, זהו הסולם המושלם עבורכם. תוכלו לשלוף אותו בעת הצורך ולעלות לגג או לגלריה וכאשר לא תצטרכו אותו, תוכלו להחזיר אותו חזרה למקום הייעודי שלו. הוא לא תופס מקום והוא מהווה פתרון מצוין לגרם מדרגות קבוע. יש סולמות כאלה עם ידית משיכה ויש כאלה חשמליים המגיעים עם שלט.

-סולם טלסקופי מאלומיניום – מגיע בשני דגמים: יחיד וכפול. סולם איכותי, פשוט וכזה שעושה את העבודה. נמצא בשימוש של משתמשים ביתיים ובעלי מקצוע. עשוי מאלומיניום איכותי וללא ציפוי.

-סולם טלסקופי פרימיום מאלומיניום – מגיע בשני דגמים: יחיד וכפול. צבוע בצביעה מיוחדת המגנה עליו מפני שריטות, מכות וחבלות. מחירו יותר יקר ממחירו של סולם אלומיניום סטנדרטי.

-סולם אולטרה פרימיום מאלומיניום – מגיע רק בדגם אחד, דגם יחיד (נשען על הקיר). הסולם בצבע שחור ועם מנגנון סגירה רכה. מאובטח במיוחד ועם תו תקן ישראלי. לסולם יש 2 מנגנונים חדישים. מנגנון קיפול על ידי לחיצה פשוטה (אין צורך בהפעלת כוח פיזי) ומנגנון שמציג מתי שלבי הסולם נעולים ומתי הם פתוחים.

איפה קונים טלסקופים איכותיים במחיר משתלם?

אם אתם מעוניינים לקנות סולם טלסקופי, חשוב לקחת בחשבון את הגודל ואת משקל ההעמסה שלו. הגודל והמשקל הנכונים יבטיחו שהסולם שלכם יוכל לתמוך בעומס ובגובה הרצויים. סולמות טלסקופיים אפשר לרכוש ברשתות “עשה זאת בעצמך” או בחנויות המוכרות כלי עבודה. כמו כן, אפשר גם לבצע את הרכישה באמצעות אתרי אינטרנט המתמחים גם הם במכירת סולמות. סביר להניח שתגלו פערי מחיר משמעותיים בין המחירים המבוקשים בחנויות לבין המחירים המבוקשים באתרי האינטרנט. הכי טוב יהיה לקבל הצעות מחיר (שימו לב שבהצעה מפורט הדגם של הסולם וכמו כן המפרט הטכני שלו) ממספר מקומות ולהחליט מאיפה הכי כדאי לבצע את הרכישה.