מרץ 29, 2024
טיפים לסנפלינג

טיפים לסנפלינג בטוח

סנפלינג הוא סוג של ספורט אתגרי. מדובר על ירידה במשטח אנכי באמצעות חבלים וציוד מיוחד.
זוהי פעילות מלהיבה ומהנה. יחד עם זאת, היא דורשת ידע ושימוש באמצעי זהירות מתאימים וכל זאת על מנת שיהיה אפשר להבטיח את נושא הבטיחות.

בכתבה הבאה, נציג טיפים חיוניים שיעזרו לכם לעשות סנפלינג בביטחון מלא.

השתמשו בציוד אמין ומתוחזק היטב

לפני היציאה לסנפלינג, וודאו שהציוד שלכם במצב מצוין. בדקו את הרתמה, החבלים וכל ציוד שקשור לסנפלינג ושימו לב שאין עליהם סימני בלאי או נזקים. במידה ויש ציוד פגום, החליפו אותו בציוד אחר תקין. הסתמכו אך ורק רק על ציוד אמין ומאושר מיצרנים בעלי מוניטין.

בדקו פעמיים עוגנים וחבלים

הבטיחות שלכם במהלך סנפלינג מסתמכת במידה רבה על תקינות העוגנים והאבזור שלכם.
בדקו תמיד את נקודות העיגון לפני הירידה. וודאו שהם מאובטחים ומסוגלים לתמוך במשקל שלכם. וודאו שהחבלים מושחלים בצורה נכונה דרך נקודות העיגון וקשורים כראוי עם קשרים מתאימים

בצעו בדיקת בטיחות

לפני תחילת הירידה, ערכו בדיקת בטיחות יסודית. וודאו שהרתמה שלכם מאובטחת ומכווננת כהלכה, תוך הבטחת התאמה צמודה. ודא שכל הקרבינרים נעולים וסגורים כהלכה.
על מנת להבטיח עוד יותר את הבטיחות, בקשו מהשותף שלכם לבדוק את הציוד שלכם ובדקו גם אתם את הציוד שלו.

שמרו על שליטה וקצב יציב

שמירה על שליטה לאורך הסנפלינג היא חיונית. שמרו על קצב קבוע, אל תמהרו ואל תהססו.
כך תוכלו להבטיח ירידה חלקה. שמרו על הגוף שלכם בניצב לפני השטח, כאשר כפות הרגליים מונחות בחוזקה על הקיר ליציבות מקסימאלית. השתמשו בטכניקת בלימה המתאימה לציוד שבו אתם משתמשים.

צרו קשר וערכו תכנית גיבוי

תקשורת ברורה ויעילה חיונית במהלך הסנפלינג. קבעו איתותים וסימנים ברורים עם השותף שלכם, כולל פקודות להתנעה, עצירה ותקשורת במידה ויש בעיה. הצטיידו בתוכנית גיבוי למקרי חירום, כגון נקודת עיגון משנית או מסלול ירידה חלופי.

מסלולי סנפלינג מומלצים בארץ

אספו לכם כמה המלצות למסלולי סנפלינג בארץ.

מסלול ראשון – נחל רחף. נמצא בדרום מדבר יהודי וים המלח. הוא פתוח בחודשים נובמבר עד מאי.

מסלול שני – נחל זויתן. מוכר גם בשם "הנקיק השחור". מסלול זה מיועד גם לגולשים שאין להם ניסיון בסנפלינג. נמצא אזור רמת הגולן.

מסלול שלישי – נחל חצצון. נמצא במדבר יהודה. יש לו מפלים בגבהים 120, 60, 35 ו-20 מטרים. מומלץ להגיע בחודשיים מאי או נובמבר.

מסלול רביעי – נחל קומראן. גם הוא נמצא במדבר יהודה. יש לו מפלים בגבהים 120, 60, 35 ו-20 מטרים. מומלץ להגיע בחודשיים מאי או נובמבר.

מסלול חמישי – נחל תמרים. ממש כמו שני הנחלים הקודמים, גם הוא נמצא במדבר יהודה. יש לו מפלים בגבהים של 60, 50, 45 ו-25 מטר.

שורה תחתונה

סנפלינג יכול להיות פעילות מתגמלת ומהנה להפליא כאשר היא מבוצעת עם הידע המתאים ואמצעי הבטיחות הרלוונטיים. על ידי שימוש בציוד אמין, בדיקה כפולה של עוגנים ואביזרים וביצוע בדיקות בטיחות, אנחנו מבטיחים לכם שתהיה לכם חווית סנפלינג בטוחה ומהנה מאוד.