מרץ 29, 2024

כל המידע החשוב שיש לדעת על שירותי הנוטריון

במצבים משפטיים מסוימים אנו נזקקים לשירותיו של הנוטריון. באילו מקרים יוכל לעזור לנו מתוקף סמכותו ומה חשוב לדעת לפני שבוחרים נוטריון? כל המידע הרלוונטי במאמר שלפניכם.

מוכנים? אנחנו מתחילים!

האם כל עורך דין נחשב לנוטריון?

לעורכי דין המתמחים בתחומים שונים סמכויות רבות אולם לא כל עורך דין נחשב נוטריון. הנוטריון הוסמך והוכשר לכך ע"י משרד המשפטים, ועמד בתנאי הסף לקבלת הכשרתו ככזה: ללא הרשעה שיש עמה קלון, ובעל ניסיון של למעלה מ- 10 משנים בפרקטיקה המשפטית כעורך דין מן השורה.

מעבר לייצוג משפטי מול מערכת המשפט, סמכויותיו העיקריות של הנוטריון מתבטאות בבדיקת טענות משפטיות של לקוחותיו וכן באימות מסמכים.

באילו מקרים ניתן לקבל את עזרתו של הנוטריון?

אישור חיים וענייני ירושה – נוטריון מעניק אישור לכך שאדם מסוים נמצא בחיים, וכן עוסק בעריכת צוואה או לחילופין מאפשר התחלת טיפול רשמי בענייני ירושה.

תרגום מסמכים – כאשר מתעורר צורך בהצגת מסמכים כלשהם במדינה זרה לרבות מסמכים רפואיים ומשפטיים תידרשו לקבלת תרגום נוטריוני שיעניק תוקף משפטי למסמכים אלה.

צורך עסקי – לדוגמא כאשר בעל העסק נדרש להציג רשימת מלאי ועל מנת שתיחשב מאומתת גם כלפי מס הכנסה יש צורך בעזרת הנוטריון שיאשר זאת.

ייפוי כוח – בעניינים עסקיים למשל לעסקאות מקרקעין או ייפוי כוח כללים המאפשרים לאדם המיופה לבצע פעולות בשמו של האדם שאפשר לו זאת.

אימות הסכמים בין בני זוג שהנפוץ בהם הוא הסכם ממון הנעשה טרם הנישואים, ונכנס לתוקף במקרה שבני הזוג נפרדים, ואמורה להתבצע חלוקת הרכוש. מסמך זה המאושר על ידי נוטריון נותן להסכם תוקף משפטי ומבטיח את קיום הנאמר בו לטובת שני הצדדים.

אימות מסמכים מסוגים שונים כאשר מתעורר הצורך להגישם לבחינת בית משפט או גוף ממשלתי אחר. חתימה וחותמת הנוטריון מהווים אישור על אמיתותם. לדוגמא כאשר נדרשים לקבלת אזרחות במדינה זרה יש להביא תעודת יושר מן המשטרה חתומה על ידי הנוטריון.

כיצד בוחרים נכון נוטריון?

לצורך קידום עניינכם המשפטיים באופן יעיל, מהיר ובטוח עליכם לבחור בקפידה נוטריון שיענה על הצורך המתעורר, ויספק לכם שירות מקצועי ואמין. חשוב לפנות לנוטריון מוכר ומומלץ הידוע בתחומו (המלצות ודירוג על נוטריונים, אפשר למצוא בגוגל על ידי צפייה בכרטיסי העסק וכמו כן אפשר גם לקרוא המלצות באתרי האינטרנט של הנוטריונים וברשתות החברתיות). נוטריון צריך להיות בעל ניסיון רב במיוחד במקרה בו אתם זקוקים לעזרתו (מומלץ לשאול את הנוטריון האם יצא לו לטפל במקרים זהים או דומים לשלכם). כאשר מדובר בתרגום נוטריוני חשוב במיוחד לבחור נוטריון הדובר את שפת המסמך על בוריה, ובקיא בשפה שיש לתרגם אותו על מנת שהתרגום יהיה נכון ומדויק.