מרץ 28, 2024
לימודי הוראה מתקנת

לימודי הוראה מתקנת

עובדים בתחום ההוראה? רוצים להרחיב את הידיעות שלכם בתחום? מאמינים שגם ילדים שיש להם קשיי למידה או הפרעות קשב יכולים להצליח ובגדול? אין ספק שלימודי הוראה מתקנת הם הדבר המתאים והנכון עבורכם.

הכתבה בשיתוף עם מכללה מובילה המציעה קורסים לעובדי הוראה כמו, קורס הוראה מתקנת וקורסים נוספים.

כמה מילים על הוראה מתקנת

מדובר על התאמה אישית של תכנית הלימודים לילדים שיש להם לקויי למידה. תודות ליישום של שיטות מיוחדות, ניתן לעזור לתלמידים להשלים בהצלחה משימות לימודיות שונות וכמו כן ניתן גם לחשוף אותם לכלים שיעזרו להם להתמודד בצורה טובה ביותר עם האתגרים שבאים יחד עם המשימות הלימודיות. תחום ההוראה המתקנת פועל בכמה מישורים בהם, חשיבה מתמטית, קריאה וכתיבה. העבודה עם התלמידים מבוצעת בצורה הדרגתית והיא תורמת לשיפור יכולות חשיבה, למידה, תקשורת, התנהגות חברתית ועוד.

מה ההבדל בין הוראה מתקנת לשיעור פרטי?

שיער פרטי מסייע לתלמידים במקצועות לימוד שונים וזאת במידה ונצברו פערים בתכנים שנלמדו. מנגד, הוראה מתקנת היא שיטת הוראה שהינה מותאמת במיוחד לתלמידים שיש להם לקויות למידה וקשיי למידה. השיטה הזו בונה להם בסיס חזק של ידע, כלים ומיומנויות. כל אלה יעזרו להם להתמודד בהצלחה עם משימות בבית הספר.

מה לומדים בלימודי הוראה מתקנת?

הוראה מתקנת לימודים הם לימודים משלימים המיועדים לעובדי הוראה מוסמכים.
למעשה, הלימודים הללו מעניקים ידע לא רק בתחום העיוני של המקצוע, אלא גם בתחום המעשי. כמו כן, הם כוללים גם גישות וכלים לייעול של תהליכי למידה. במסגרת תכנית הלימודים, נלמדים תכנים כמו, התפתחות שפה, לקויות למידה, קריאה וכתיבה, התמודדות עם בעיות התנהגות, פיתוח יכולות הבעה בכתב, שילוב טכנולוגיות מחשב, גישות טיפוליות להוראת כתיבה, קריאת דוחות אבחון ועוד.

מהם תנאי הקבלה ללימודים?

על מנת להתקבל ללימודים, יש להחזיק בתעודת הוראה. כמו כן, יש גם לעבור מבחן מיון או ראיון אישי. אלו שני מבחנים שמהווים בדיקת התאמה למסלול.

כמה עולים הלימודים?

מחיר קורס הוראה מתקנת נע בין 2,000 ועד 6,000 שקלים. הכל כמובן תלוי במוסד האקדמי ובמשך הלימודים. יכול להיות שאפשר להוזיל מעט את מחיר הקורס וזאת במידה והקורס מועבר בזום.

כמה זמן נמשכים הלימודים?

משך הזמן משתנה וזאת בהתאם למוסד האקדמי. יש מוסדות אקדמיים בהם הלימודים הם במסגרת תכנית שנתית או דו שנתית ומנגד, יש מוסדות אקדמיים בהם הלימודים הם במסגרת זמן של קורס סמסטריאלי.

איך בוחרים מוסד אקדמי מומלץ ללימודים?

בארץ, פועלים כמה מוסדות אקדמיים המציעים לימודי הוראה מתקנת. נמליץ לכם לקרוא כמה שיותר פרטים על המוסד עצמו, על הקורס, התכנים שלו ועל המרצים המעבירים אותו. אפשר גם לבקש לדבר עם בוגרי הקורס וכך לשמוע חוות דעת כנה ואמיתית לגבי הקורס. כמו כן, אפשר גם לחפש המלצות ברשת. כאשר תשלימו את כל הבדיקות, תוכלו לבחור היכן תרצו ללמוד. שיהיה בהצלחה!