אפריל 24, 2024
כתיבת עבודת סמינריון

מבנה עבודה סמינריונית

עבודה סמינריונית היא לא עבודה אקדמית רגילה. מדובר על עבודת מחקר גדולה שהיקפה הוא 20 עד 40 עמודים. למעשה, כתיבה של עבודה סמינריונית היא מטלה מאתגרת וגם קשה עבור כל סטודנט וסטודנטית וזאת משום שיש להשקיע המון משאבים על מנת להכין אותה בהצלחה.
כתיבת העבודה דורשת יכולת ניתוח, מחשבה יצירתית וכמובן גם ידע.
בכתבה הבאה, נדבר על המבנה של העבודה.

מבנה עבודת סמינריון

עבודה סמינריונית צריכה להיות קריאה, עם רצף לוגי וכמובן להיות כתובה בצורה ברורה. תודות לכך, יהיה אפשר להבטיח שמי שיקרא את העבודה, יצליח לעקוב בקלות אחרי השלבים של המחקר המתוארים לאורך העבודה. להלן חלקי העבודה:

-שער – כל עבודה תכיל שער, בו יופיעו נושא העבודה, פרטים של הפקולטה ושל המוסד האקדמי, שם הקורס, שם המרצה ופרטים אישיים של הסטודנט או הסטודנטית המגישים את העבודה.

-הקדמה – מדובר בחלק שאינו חובה במרבית העבודות. מומלץ מאוד לוודא בהנחיות אם החלק הזה נדרש או לא. החלק הזה כולל התייחסות לזיקה של הכותב באשר לנושא העבודה, מניעים לבחירת הנושא, שיטת מחקר וכו'.

-תוכן עניינים – מדובר על עמוד שמסייע לקורא להתמצא בעבודה. תודות לדף הזה, הקורא יכול לדלג שוב לדף מסוים שהוא רוצה לקרוא בעבודה ובכלל יכול לקבל מושג כללי על מבנה העבודה.

-מבוא – מדובר על עמוד שמומלץ לכתוב, רק לאחר סיום העבודה. במבוא, יש התייחסות להנחות, השערות וכמובן לנושא המחקר. ההתייחסות היא כמובן בקצרה.

-סקירת הספרות וגוף העבודה – בתחילת העבודה, תוצג סקירה מקיפה של הנושא. בהמשך העבודה, יוצגו השערות וכמובן גם תוצג המטרה של המחקר. מומלץ מאוד לחלק את סקירת הספרות לפרקים ואם יש צורך אז גם לתת פרקים.

-ממצאים ודיון – אם עבודת המחקר היא מסוג כמותני, אז בחלק זה יופיעו הממצאים. הם יכללו את הצגת התוצאות וגם את הניתוח שלהן.

-סיכום – חלק מרכזי ומשמעותי בעבודה. הוא כולל מסקנות וגם פתרונות לבעיות שנחקרו.

-ביבליוגרפיה – עמוד שיכלול את רשימת המקורות בהם נעשה שימוש לכתיבת העבודה. כמובן שאת החלק הזה, יש לכתוב בהתאם לכללים האקדמיים.

-נספחים – מדובר על חומרים בהם נעזרו הסטודנטים לצורך כתיבת העבודה. לדוגמה, תצלומים, תמלולים של ראיונות, שאלוני מחקר וכו'.

כמה מילים על קבלת עזרה בכתיבת עבודה סמינריונית

חשוב לציין שעבודת סמינריון מהווה תנאי בלעדי לסיום לימודי התואר. במידה והסטודנט או הסטודנטית מקבלים ציון נכשל על העבודה שהגישו, הם יצטרכו להגיש אותה שוב פעם מחדש.
על כן, במידה ואתם מוצאים את עצמכם מתקשים בכתיבה, נמליץ לכם לקחת את שירותיהן של חברות המספקות סיוע בכתיבת עבודות סמינריון. הצוות המקצועי המועסק בחברות הללו, יעזור בבחירת נושא לעבודות סמינריון, יספק ליווי וגם תמיכה בכל הקשור לכתיבת העבודה, יסייע בניתוחים סטטיסטיים, יסייע בכתיבת חלק הביבליוגרפיה, יבדוק את רמת הכתיבה, יספק הערות לשיפור העבודה וכו'. כך תדעו שאתם בידיים טובות והציון שתקבלו בעבודה יהיה גבוה.