מאי 5, 2024
חברת כח אדם

שאלות פופולאריות בראיון עבודה והתשובות אותן כדאי לענות

ראיונות עבודה יכולים להיות חוויות מורטות עצבים, אבל הכנה נכונה יכולה להגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה שלכם. היבט מרכזי אחד בהכנה הוא לצפות מראש ולענות ביעילות על שאלות נפוצות בראיון. בכתבה הבאה, נציג שאלות פופולאריות בראיונות עבודה וכמו כן נציג את התשובות אותן כדאי לענות.

הכתבה בשיתוף עם חברת כח אדם מובילה המפעילה 2 סניפים ברחבי הארץ.
במידה ואתם מתגוררים באזור חדרה והסביבה, נמליץ לכם להתעניין לגבי משרות דרושים בסניף חברת כח אדם חדרה ובמידה ואתם מתגוררים באזור אשקלון והסביבה, נמליץ לכם להתעניין לגבי משרות דרושים בסניף חברת כח אדם אשקלון.

ספר לי על עצמך

השאלה הפתוחה הזו משמשת לעתים קרובות כשאלה ששוברת את הקרח בין המראיין למרואיין.
היא מאפשרת למראיין ללמוד עליכם יותר מעבר לקורות החיים שלכם. בעת תשובה, התמקדו בהיבטים הרלוונטיים של הרקע המקצועי, הכישורים והניסיון שלכם. הדגישו הישגים ותכונות שהופכים אתכם למועמדים מתאימים מאוד לתפקיד.

למה אתה רוצה לעבוד בחברה הזו?

מעסיקים רוצים לדעת שעשיתם את המחקר שלכם ויש לכם עניין אמיתי בארגון שלהם. התחילו בדיון במה שמושך אתכם לחברה, כגון הייעוד, הערכים, התרבות או המוניטין שלה. הפגינו את הידע שלכם על התעשייה, המוצרים או השירותים של החברה, והסבירו כיצד הכישורים והניסיון שלכם עולים בקנה אחד עם המטרות והצרכים שלה.

למה אתה עוזב את התפקיד הנוכחי שלך?

כשאתם עונים על שאלה זו, התמקדו בסיבות החיוביות לחיפוש הזדמנויות חדשות במקום לבקר את המעסיק או התפקיד הקודם שלכם. הדגישו את הרצון שלכם לצמיחה מקצועית, אתגרים חדשים או את ההזדמנות לתרום לארגון אחר. שמרו על תשובה מקצועית והימנעו מלדון בחוויות שליליות או קונפליקטים.

מה החולשה הכי גדולה שלך?

שאלה זו נועדה להעריך את המודעות העצמית והנכונות שלכם להשתפר. כשאתם דנים בחולשות שלכם, בחרו תחום אמיתי לפיתוח שאינו חיוני למשרה אליה אתם מגישים מועמדות. הדגימו כיצד עבדתם באופן פעיל כדי להתגבר על חולשה זו או לצמצם אותה, כגון באמצעות הדרכה, משוב וכו'. הדגישו את המחויבות שלכם ללמידה ושיפור מתמשכים.

מה אתה מחשיב כהישג הכי גדול שלך?

כשאתם משיבים לשאלה זו, בחרו הישג שרלוונטי לתפקיד ומציג את הכישורים והיכולות שלכם.
ספקו פרטים ספציפיים על המצב, הפעולות שלכם והתוצאות החיוביות שהושגו. התמקדו בהשפעה של ההישג שלכם וכיצד הוא מדגים את יכולתכם להצליח במצבים דומים בעתיד.

ספר לי על מצב קשה שהתמודדת איתו ואיך התמודדת איתו

מעסיקים מתעניינים כיצד אתם ניגשים לאתגרים ומתגברים על מצוקות. בחרו סיטואציה מאתגרת מתוך חוויות העבר שלכם. תארו את המצב בקצרה, תוך התמקדות בפעולות שנקטתם כדי להתמודד עם האתגר ובתוצאות שהושגו. הדגישו את כישורי פתרון הבעיות, החוסן והיכולת שלכם להישאר רגועים תחת לחץ.

תן דוגמה כיצד התקדמת מעל ומעבר לדרישות התפקיד שלך

מעסיקים מעריכים עובדים שמוכנים לעשות מאמץ נוסף ולהפגין יוזמה. בחרו דוגמה שמציגה את הגישה היזומה, היצירתיות או הנכונות שלכם לקחת על עצמך אחריות נוספת. תארו את המצב, את הפעולות שנקטתם מעבר לחובותיכם הרגילות, ואת התוצאות החיוביות או ההשפעה שהושגו כתוצאה מכך. הדגישו כיצד היוזמה שלכם הועילה לצוות או לארגון.

איפה אתה רואה את עצמך בעוד חמש שנים מהיום?

שאלה זו מעריכה את יעדי הקריירה ארוכי הטווח שלכם ואת ההתאמה לחזון החברה והזדמנויות הצמיחה שלה. התאימו את התשובה שלכם כך שהיא תשקף את השאיפה, המוטיבציה והרצון שלכם להתפתחות מקצועית. שוחחו על העניין שלכם לצמוח בתוך החברה, לקחת על עצמכם אחריות גדולה ולתרום תרומה משמעותית להצלחת החברה.

יש לך שאלות אלינו?

השתמשו בהזדמנות זו כדי להפגין את העניין שלכם בתפקיד ובחברה על ידי שאילת שאלות רלוונטיות. תשאלו על תרבות החברה, הדינמיקה של הצוות, הזדמנויות לקידום וכו'.