מאי 2, 2024
בניית קישורים

מה ההבדל בין קישורי NOFOLLOW לקישורי DOFOLLOW?

בעולם האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), להבחנה בין קישורי NOFOLLOW לקישורי DOFOLLOW, יש תפקיד משמעותי בקביעת ההשפעה של קישורים נכנסים על הנראות והדירוג של האתר.
הבנת ההבדלים וההשלכות של סוגי קישורים אלו חיונית לתכנון אסטרטגיית בניית קישורים יעילה. במאמר זה, נתעמק בשני סוגי הקישורים הללו, נחקור את משמעותם, כיצד מנועי החיפוש מפרשים אותם ונדבר על תפקידם בקידום אתרים.

המאמר בשיתוף עם אתר מיתוג ביז – בניית קישורים.

מה הם קישורי NOFOLLOW ומה הם קישורי DOFOLLOW?

קישורי NOFOLLOW:

מדובר על קישורים המורים למנועי חיפוש לא להעביר שום סמכות או כוח מהדף המקשר לדף המקושר. קישורי NOFOLLOW הוצגו בשנת 2005 כדרך להילחם בספאם ולמנוע מקישורים בתשלום להשפיע על תוצאות החיפוש.

קישורי DOFOLLOW:

אלו הם קישורי HTML רגילים שיש להם סמכות והם גם תורמים לדירוג של הדף המקושר במנועי החיפוש. הם ממלאים תפקיד מכריע בשיפור הנראות של אתר אינטרנט, מכיוון שהם מאותתים למנועי החיפוש שהדף המקושר הוא בעל ערך, רלוונטי ואמין.

השלכות על SEO:

קישורי NOFOLLOW:

סריקת מנוע חיפוש: קישורי NOFOLLOW אינם נחשבים כאשר מנועי החיפוש מחשבים את פרופיל הקישורים הכולל של אתר אינטרנט.

יצירת תנועה: למרות שקישורי NOFOLLOW אינם משפיעים ישירות על דירוג מנועי החיפוש, הם עדיין יכולים להניע תעבורת הפניה בעלת ערך לאתר. משתמשים עשויים ללחוץ על קישור NOFOLLOW ולבקר באתר המקושר, מה שעלול להוביל להמרות או לנראות מוגברת של המותג.

קישורי DOFOLLOW:

דירוג במנועי חיפוש: הם תורמים לפרופיל הקישורים של אתר אינטרנט ומעצימים את הסמכות והאמינות שלו בעיני מנועי החיפוש. ככל שלאתר יש קישורים איכותיים ורלוונטיים יותר, כך סיכוייו גדולים יותר להגיע לדירוג גבוה בתוצאות של מנועי החיפוש.

תנועה אורגנית: קישורים מאתרים סמכותיים יכולים ליצור תנועה אורגנית לאתר מקושר.
כאשר אתרים בעלי מוניטין מקשרים לתוכן בעל ערך, הדבר מגדיל את הסבירות למשוך משתמשים מתעניינים שילחצו על הקישורים הללו, וכתוצאה מכך גם התנועה האורגנית גדולה יותר.

שיטות עבודה מומלצות למינוף קישורי NOFOLLOW ו-DOFOLLOW

קישורי NOFOLLOW:

תוכן שנוצר על ידי משתמשים: הטמעת תכונות NOFOLLOW על תוכן שנוצר על ידי משתמשים, כגון הערות ופוסטים בפורומים, עוזרת למנוע ספאם וקישורים לא רלוונטיים שיכולים להשפיע לרעה על קידום האתר

קישורים ממומנים ותשלום: יש להשתמש בקישורי NOFOLLOW עבור כל קישור שהוא חלק משותפויות או חסויות בתשלום וזאת על מנת שיהיה אפשר לעמוד בהצלחה בהנחיות של מנוע החיפוש.

קישורי DOFOLLOW:

תוכן באיכות גבוהה: יש להתמקד ביצירת תוכן איכותי, אינפורמטיבי ומרתק שמושך באופן טבעי קישורי DOFOLLOW מאתרים אחרים.

רלוונטיות וסמכות: יש לחפש הזדמנויות לרכוש קישורי DOFOLLOW מאתרים מוסמכים בתחום שלכם.

סיכום:

הבנת ההבחנה בין קישורי NOFOLLOW לקישורי DOFOLLOW חיונית לתכנון אסטרטגיית בניית קישורים שתהיה בנויה היטב. בעוד שקישורי DOFOLLOW עוברים סמכות ותורמים לדירוג האתר במנועי החיפוש, לקישורי NOFOLLOW עדיין יש ערך בהנעת תנועה לאתר. גישה מאוזנת המשלבת את שני סוגי הקישורים, תוך התמקדות באיכות ורלוונטיות, תניב את התוצאות הטובות ביותר להצלחת SEO.