אפריל 28, 2024
משטחי קוריאן למטבח

משטחי קוריאן – כל מה שרלוונטי לדעת עליהם

במדריך המקיף הזה, נתעמק בכל מה שצריך לדעת על משטחי קוריאן – החל מהרכבם ועלותם ועד להשוואה עם קוורץ, כמו גם היתרונות, החסרונות ועוד.

הכתבה בשיתוף עם חברה מובילה המייצרת משטחי קוריאן למטבח.

מהם משטחי קוריאן?

קוריאן הוא חומר סינטטי המורכב מפולימר אקרילי ומינרלים טבעיים. הרכב זה יוצר משטח מוצק, עמיד בפני כתמים וחיידקים. משטחי קוריאן ידועים במראה החלק שלהם, שכן ניתן לייצר אותם כך שייווצר משטח חלק ורציף ללא חיבורים גלויים.

כמה עולים משטחי קוריאן?

העלות של משטחי קוריאן יכולה להשתנות בהתאם לגורמים כגון צבע, דפוס ודרישות התקנה. בממוצע, המחיר יכול לנוע בין 1200-1600 שקלים למטר למטר רץ. התאמה אישית ותכונות נוספות עשויים להשפיע על העלות הכוללת.

קוריאן מול קוורץ

קוריאן וקוורץ הן שתי אפשרויות פופולריות מאוד עבור משטחים לשיש, אך הם שונים בהרכב, במראה ובתחזוקה.

הרכב

קוריאן: כאמור, קוריאן הוא חומר משטח מוצק המורכב מפולימר אקרילי ומינרלים טבעיים.

קוורץ: משטחי קוורץ הם משטחי אבן מהונדסים העשויים משילוב של גבישי קוורץ כתושים ושרף.

מראה חיצוני

קוריאן: מציע מראה חלק והומוגני עם מגוון רחב של צבעים ודוגמאות. אפשרויות העיצוב נרחבות, וקוריאן יכול לחקות את המראה של אבן טבעית.

קוורץ: בעל מראה טבעי יותר עקב הכללת גבישי קוורץ כתושים. הוא מגיע במגוון צבעים ודפוסים.

תחזוקה

קוריאן: דורש תחזוקה מינימאלית, מה שהופך אותו לעמיד בפני כתמים. כמו כן הוא קל לניקוי.

קוורץ: דורש תחזוקה מינימאלית, עמיד יותר לשריטות מקוריאן. עם זאת, קוורץ יכול להיות רגיש לטמפרטורות גבוהות, לכן מומלץ להיזהר כאשר מניחים עליו פריטים חמים.

היתרונות של משטחי קוריאן

מראה חלק: ניתן לשלב משטחי קוריאן בצורה חלקה, וליצור משטח חלק ורציף ללא חיבורים גלויים.

רבגוניות בעיצוב: הרבגוניות של קוריאן מאפשרת מגוון רחב של אפשרויות עיצוב.

לא נקבובי והיגייני: קוריאן אינו נקבובי, מה שהופך אותו לעמיד בפני כתמים, עובש וחיידקים. תכונה זו מבטיחה משטח היגייני וקל לניקוי.

ניתן לחידוש וניתן לתיקון: שריטות ופגמים קלים במשטחי קוריאן ניתנים לתיקון בקלות באמצעות שיוף והברקה.

אפשרויות צבע ודפוסים: קוריאן מגיע במגוון רחב של צבעים ודוגמאות, המספק לבעלי בתים את הגמישות לבחור עיצוב התואם להעדפותיהם האסתטיות.

חסרונות של משטחי קוריאן

פגיעות לשריטות: בעוד שהקוריאן עמיד בדרך כלל, הוא עשוי להיות רגיש לשריטות מחפצים חדים. רצוי להשתמש בקרשי חיתוך (ולא לבצע חיתוכים על המשטח עצמו).

פגיעות לחום: קוריאן יכול להיות רגיש לטמפרטורות גבוהות. הנחת כלי בישול חמים ישירות על פני המשטח עשויה לגרום לנזק ולכן חיוני להשתמש במשטחי סיליקון המונעים העברת חום.

עלות: משטחי קוריאן הם לא האפשרות הכי משתלמת בשוק. בעוד שהם מציעים ערך במונחים של עמידות ורבגוניות, העלות עשויה להיות גבוהה יותר בהשוואה לחומרים אחרים.

איך לעצב עם משטחי קוריאן

עיצוב עם משטחי קוריאן כולל התחשבות בצבע, דפוס ושילוב עם אלמנטים אחרים בחלל. להלן כמה טיפים לשילוב קוריאן בעיצוב הכללי:

בחרו צבע ודוגמא: קחו בחשבון את האסתטיקה הכללית של המטבח או חדר האמבטיה שלכם ובחרו עיצוב המשלים את החלל.

קחו בחשבון כיורים משולבים: ניתן לשלב משטחי קוריאן בצורה חלקה עם כיורים, וליצור משטח מגובש וקל לניקוי. בחירת עיצוב זו פופולרית במיוחד במטבחים עכשוויים ומינימליסטיים.

שילוב עם חומרים אחרים: ניתן לשלב את קוריאן עם חומרים אחרים, כגון עץ או נירוסטה, כדי ליצור עניין ועומק ויזואלי. מומלץ לשלב את הקוריאן באי או בחלל השיש.

ששילוב עם תאורה: תאורה יכולה לשפר את המשיכה החזותית של משטחי קוריאן. מומלץ לשקול להתקין תאורה מתחת לארון כדי להציג את המשטח החלק והאחיד של החומר.