אפריל 29, 2024
ציפורן חודרנית טיפול ביתי

ציפורן חודרנית טיפול ביתי

ציפורן חודרנית יכולה להיות מצב כואב ולא נוח המתרחש כאשר קצה הציפורן צומח לתוך העור שמסביב. זה מוביל לעתים קרובות לאדמומיות, נפיחות ולפעמים זיהום. כיום, יש תרופות וטיפולים המקלים על הכאב ומקדמים ריפוי.
בכתבה הבאה, נסקור פתרונות טיפול מגוונים לציפורן חודרנית.

מים חמים

אחת התרופות הפשוטות והיעילות ביותר לציפורניים חודרניות היא השריית כפות הרגליים במים חמים. הדבר מסייע לרכך את העור ואת ציפורני הרגליים. מומלץ להוסיף מלח אנגלי (אפסום סולט) למים החמים כדי להפחית עוד יותר את הדלקת ולקדם ריפוי. יש להשרות את כפות הרגליים 15 עד 20 דקות ולחזור על התהליך מספר פעמים ביום לתוצאות מיטביות.

צמר גפן

יש להחדיר חתיכה קטנה של צמר גפן מתחת לציפורן החודרנית. כך אפשר להרחיק אותה מהעור, לספק הקלה ולמנוע גירוי נוסף. לאחר השריית כף הרגל, הרימו בזהירות את הקצה החודרני והניחו חתיכה קטנה של צמר גפן בין הציפורן לעור. הדבר מעודד צמיחת ציפורניים תקינה. הקפידו להחליף את צמר הגפן מדי יום ולשמור על האזור נקי כדי למנוע זיהום.

הנעלה

בחרו בנעליים המספקות מקום נרחב לאצבעות הרגליים והימנע מנעליים צמודות או צרות.
נעילת נעליים פתוחות יכולה גם לעזור להפחית את הלחץ על הציפורן הפגועה.
בנוסף, וודאו שהגרביים שלכם מנדפי זיעה וזאת כדי שיהיה אפשר לשמור על סביבה יבשה סביב הבהונות ולמזער את הסיכון לזיהום.

גזירת ציפורניים נכונה

גזירה נכונה של ציפורני הרגליים יכולה למנוע מלכתחילה מצב של ציפורן חודרנית.
גזרו את הציפורניים ישר והימנעו מלעגל את הקצוות, מכיוון שזה יכול לעודד את הציפורן לצמוח לתוך העור שמסביב. השתמשו בקוצץ ציפורניים מתאים והימנעו מקיצוץ קצר מדי. תחזוקה סדירה וקפדנית של ציפורני הרגליים יכולה לסייע רבות במניעת ציפורניים חודרניות.

שמן עץ התה

שמן עץ התה, הידוע בתכונות האנטי-מיקרוביאליות והאנטי דלקתיות שלו, יכול להיות תרופה טבעית יעילה לציפורניים חודרניות. ערבבו כמה טיפות שמן עץ התה עם שמן קוקוס או שמן זית, ומרחו אותו על האזור הפגוע. זה יכול לעזור להפחית דלקת ולמנוע זיהום.

הרמת כף הרגל

הרמת כף הרגל יכולה לעזור להפחית נפיחות הקשורה לציפורניים חודרניות. במידת האפשר, השעינו את כף הרגל על כרית כדי לקדם ניקוז של עודפי נוזלים ולהקל על הלחץ על האזור הפגוע.

משככי כאבים ללא מרשם

להקלה מיידית בכאבים ובדלקות, מומלץ לנטול משככי כאבים ללא מרשם כגון איבופרופן או פרצטמול. עקבו אחר הוראות המינון המומלצות והתייעצו עם איש מקצוע רפואי אם יש לכם חששות לגבי אינטראקציות אפשריות עם תרופות אחרות.

משחות אנטיביוטיות

מרחו משחה אנטיביוטית, שכן היא יכולה לסייע במניעת התפשטות חיידקים וגם לקדם ריפוי.
נקו היטב את האזור הפגוע לפני מריחת המשחה, וכסו אותו בתחבושת סטרילית. אם הזיהום נמשך או מחמיר, התייעצו עם איש מקצוע רפואי לקבלת הדרכה נוספת.

התערבות מקצועית

במקרים חמורים או כאשר תרופות ביתיות מתבררות כלא יעילות, ייתכן שיהיה צורך לפנות להתערבות מקצועית. רופאי כף הרגל הם מומחים לטיפול בכף הרגל ויכולים לספק טיפולים כגון הסרת ציפורניים חלקית (כריתת ציפורניים חלקית) לטיפול בציפורניים חודרניות. הליך זה כולל הסרת חלק מהציפורן כדי למנוע ממנה לצמוח לתוך העור שמסביב.

אל תנסו לטפל בעצמכם

למרות שזה עשוי להיות מפתה לנסות פתרונות כירורגיים בבית, כגון חיתוך או חפירה של הציפורן החודרנית בעצמכם, זה יכול להוביל לסיבוכים ולסיכון מוגבר לזיהום. זה חיוני להשאיר הליכים פולשניים יותר לאנשי מקצוע מיומנים בתחום הבריאות כדי למנוע נזק נוסף ולהבטיח ריפוי נאות.

ציפורניים