אפריל 30, 2024
מנועים חשמליים

מנועים חשמליים – שאלות ותשובות

יש מגוון גדול של מוצרים בהם נעשה שימוש במנועים חשמליים. לדוגמה, בלנדרים, שואבי אבק, מקדחות, רכבים ועוד. אם תהיתם איך עובדים מנועים חשמליים, איזה סוגים של מנועים קיימים ואיך בוחרים את המנוע המתאים לפרויקט, הכתבה שלנו היא בדיוק בשבילכם.

בכתבה נציג מקבץ של שאלות ותשובות שיעזרו לכם לקבל את כל המידע הרלוונטי.
הכתבה בשיתוף עם חברת nanomotion.com

שאלה מס' 1 – כיצד פועל מנוע חשמלי?

אנחנו משוכנעים שאתם מכירים את התהליך לפיו התנועה מייצרת חשמל. במנועים חשמליים, קורה דבר הפוך לחלוטין ומה הכוונה? למעשה, החשמל הוא זה שמחולל את התנועה. כל המנועים החשמליים פועלים על עקרון מרכזי והוא העברה של זרם חשמלי באמצעות חוט החשמל אל חלק אחר הנקרא "מברשת". החלק הזה, אחראי על העברת הזרם החשמלי אל חלק אחר הנקרא "מחלף". אותו "מחלף" מחובר לסליל של כמה חוטי חשמל. הסליל הזה מוביל לציר היצירה.  
תודות לכל התהליך שהוזכר לעיל, המנוע החשמלי מייצר את הפעולה הנדרשת. לא מדובר רק על פעולה של תנועה, אלא גם על פעולות אחרות כמו, שאיבה, נעילה וכו'. למעשה, הכל בהתאם למוצר.

שאלה מס' 2 – איזוה סוגים של מנועים חשמליים קיימים?

ניתן לראות שיש המון סוגים של מנועים חשמליים. כמו כן, חשוב לציין שיש כאלה שיותר מבוקשים ופופולאריים ויש כאלה שפחות. אם מדובר על סוגים חזקים של מנועים חשמליים, יש מנועים כמו מנועי זרם ישר, מנועי זרם חשמלי וגם מנועים שמשתמשים בזרם חילופי. ההבדלים בין הסוגים הללו באים לידי ביטוי על ידי קיום יש מגנט ומברשת. לדוגמה, במנועי זרם חשמלי יש מגנט וגם מברשת ובמנועי זרם ישר אין מברשת אבל כן יש חיישנים מגנטים וגם סלילים. לגבי מנועי זרם חלופי, ניתן לראות שהם לא כוללים מגנט ומברשת אבל כן כוללים רוטור, סלילים וסטטור. אגב, מלבד המנועים שהוזכרו לעיל, יש עוד סוגים כמו מנועים שמוגנים מפני פיצוצים ומנועים שמוגנים מפני מים.

שאלה מס' 3 – באיזה תעשיות עושים שימוש במנועים חשמליים?

יש שימוש גדול מאוד בתעשיית הרכבים. בשנים האחרונות, יותר ויותר יצרניות של רכבים, הבינו שכדאי להשתמש במנועים חשמליים. הם לא מזהמים כמו מנועי בנזין והנסיעה היא חלקה וגם שקטה. אגב, יש שימוש במנועים חשמליים גם ברכבים שאינם חשמליים. לדוגמה, אם נרצה לפתוח או לסגור את החלונות ברכב, להזיז את המראות, להפעיל את המגבים – כל הפעולות הללו נעשות על ידי שימוש במנועים שמותקנים ברכב. מלבד בעולם הרכב, אפשר לראות שימוש במנועים חשמליים גם בלוויינים, אנטנות, משאבות מים, טלפונים סלולריים, מפעלים ועוד. כך שאי אפשר לוותר עליהם ואפשר לראות שניתן לשלב אותם בכל תעשייה ובכל מוצר.

שאלה מס' 4 – איך בוחרים מנועים חשמליים?

לא משנה לאיזה פרויקט אתם צריכים מנועים חשמליים, קטן או גדול, מומלץ שתתייעצו עם אנשי מקצוע שמבינים בתחום.  =תודות לייעוץ שתקבלו, תוכלו לחסוך בהוצאות, למנוע תקלות וכמובן להנות משימוש במנועים לאורך זמן רב. בארץ, יש כמה חברות מובילות בתחום ייצור המנועים. נמליץ לכם להתקשר עם חברה שיש עליה המלצות. שיהיה בהצלחה!